CONTENT MARKETING / TARTALOMMARKETING

A tartalommarketing keretében tartalmakat – szövegeket, cikkeket, képeket, ábrákat, videókat – hozol létre és terjesztesz azzal a céllal, hogy informáld a közönségedet. Egy kis érzelmesség, önfényezés még belefér, de alapvetően e műfajban információt kell átadnod.

A content marketing vagy más néven tartalommarketing olyan marketingeljárások gyűjtőneve, amelynek során valamilyen tartalmat állítanak elő és terjesztenek – szemben például az események szervezésére irányuló marketingeszközökkel. A content marketing bármilyen tartalmat takarhat, de a legklasszikusabb formája persze a szövegírás. Ezenfelül millió megjelenési formája lehet, ilyen a kép, a videó, a hír, infografika és számos egyéb dolog.

Ami megkülönbözteti a többi kommunikációs eszköztől, az a tartalom, amely rendszerint informatív szeretne lenni. A vevőid számára releváns információ ugyanis meggyőzheti őket arról, hogy vegyék meg a termékedet vagy vegyék igénybe a szolgáltatásodat. Ennek érdekében a contentmarketing-eszközök segítségével elmagyarázhatod nekik, hogy egyáltalán mi az, amit te kínálsz nekik. Különösen a nagyon innovatív termékeknél kell hangsúlyt fektetni arra, hogy elmagyarázd a vevőidnek, hogy tulajdonképpen mit is árulsz – ilyen például egy nagyon újszerű szoftver.

Ha a terméked alapvetően nem új, akkor azt adhatod át a content marketing segítségével, hogy miben jobb a te árud, szolgáltatásod, mint a többi hasonló dolog a piacon. Mindenki tudja, mi az a lekvár, de ha el szeretnéd mondani, hogy az általad gyártott lekvár mennyivel jobb, környezetbarátabb, megbízhatóbb, bióbb stb., mint a többi, akkor érdemes a content marketing eszközeihez nyúlnod.

Az információátadás persze nem törvényszerűen száraz, és unalmas content marketinggel nem is mennél semmire. Fontos, hogy ha szövegről van szó, releváns és gördülékeny legyen, ha egy folyamatábráról, akkor kellően vonzó, ugyanakkor egyértelmű, és így tovább. A képiség, a jó fotók és videók adta lehetőség az érzelmi befolyásolásra természetesen itt is belefér, de ebben a műfajban alapvetően információkat adnak át (mi ez a termék, hogyan működik, miért érdemes ezt választani stb.). A lényeg, hogy a fő tartalmi üzenet átmenjen, legyen az akár az árelőny, akár valamilyen egyéb érték, mint pl. a környezetvédelem, a minőség, az egészség.

A jó marketing, így a content marketing is nehéz, hiszen egyszerre kell érdekesnek, informatívnak, meggyőzőnek lennie, és mindezt úgy, hogy ne legyen hazug, tolakodó vagy épp ellenszenves. Ráadásul, ahogy a PR esetében is igaz, a content marketing is sok kárt tud okozni, ha nem elég jó.

A helyesírási hibák, az esetlen, vagy akár igaztalan állítások, a suta kivitelezés a cégedre és a termékedre vagy szolgáltatásodra is visszaüthet, ha másképp nem, akkor úgy, hogy elköltöttél egy csomó pénzt, a tartalmat meg nem olvassa vagy nézi meg senki. Ha rossz tartalommarketinggel állsz elő, akkor elég nehéz elhinni, hogy a terméked jó.

Utoljára szerkesztve: 2019. október 3

kapcsolódó dossziék

Oldalunk célja a tájékoztatás. Minden tartalmat a legnagyobb gondossággal állítottunk össze és rendszeresen ellenőrzünk, az itt szereplő információk azonban nem tekintendők konkrét helyzetekre vonatkozó üzleti, jogi tanácsadásnak, az információk alkalmazásából fakadó bármilyen jogi következményért a kiadó felelősséget nem vállal.

Hivatalos állásfoglalásért mindig fordulj az illetékes hivatalhoz, ha tanácsadásra van szükséged a megfelelő szakértőhöz! Ha az oldalunk aktualitását vesztett hibás információval találkozol, kérjük jelezd nekünk: hibabejelentes@startupguide.hu!